Mallorca laager 2015

1 PÄEV (Indro)

Esimene päev Mallorcal ratta seljas, tutvusime ümbrusega ja otsisime radasi kus sõita. Kui kaarti vaadates tekkis väika kahtlus, et siin kandis väga mägesi pole, siis 7km ja 230 tõusumeetriga oli see unustatud. Eriti vahet pole kus siin sõita, tee on tõusvas joones kui hakata mägede poole liikuma. Lisaks oli paras tuul ehk esimesed 5km mööda asfalti andsid aimu millega tegemist saab olema. See on huvitav, et erinevate mägede külgedel on omajagu maju aga kuskil pole inimesi näha. Tundub et enamuse jaoks on need suvituskohad ja kuna hooaeg pole veel alanud, siis on majad tühjad. Üldine elu on hetkel üsna välja surnud, siin pool linna on paar “supermarketit” ja paar kohvikut mis töötavad ka maksimaalselt kella 20ni. Elame apartment tüüpi korteris kus kaks tuba ja ka kööginurk. Hommiku- ja õhtusöögid on päris korralikud, lõunat ei pakuta ja pole seda siin väga mujal ka süüa.

Track: https://connect.garmin.com/modern/activity/711731144

Mõned pildid ka loo illustreerimiseks:

IMAG1903 IMAG1918 IMAG1920
IMAG1927 IMAG1929

 

2 PÄEV (Henrik)

Eile õhtul tegime 2 päevaks vägagi ambitsioonika plaani võtta ära kaks mäge, mille tippudes uhked vaatamisväärsused. Googeldasime netist erinevaid tracke ja sõitma minnes lootsime, et väga mööda ei pane.  Võib kohe ära öelda, et meie track tuli vägev.  Sõidu “soojenduseks” sai võetud uudishimust ühe kodaniku villa sissesõidutee, mis oli nagu taevatrepp. Sealt avanev vaade oli muidugi pingutust väärt, aga parimad palad olid alles ees. Natuke mööda eilset rada, üks ütlemata magus kivine tõus, kus üles sõita on omaette saavutus ja  esimene mägi Castell de Santueri algus oli käes. Tõus algas kurjakuulutavalt suure kaldega nii, et kui tegime esimesel kolmandikul korra pausi, siis oli raskusi uuesti sõtma hakkamisega, kuna tõus oli nii järsk.  Kuskil poole pealt liitusime asfaltteega ja sealt oli juba palju lihtsam üles kerida. Tipus oli hea tuulevaikne ja soe, kus sai esimene söögipaus tehtud. Pool mäge tagasi alla saime sõita ehtsat mtb kivist Mallorca rada, mille me olime eile valmis vaadanud – FS rattast sai ka lõpuks aru! Päeva teine mägi Saint Salvador algas  meiejaoks  mtb rajalt, kuid üsna alguses liitus see asfaltteega. Ilmselt selle piirkonna parim “maasikas” ratturitele. Kui alguses arutlesin omaette, et mis kiiruse ja ajaga sealt ülesse võiks sõita, siis poolepealt oli juba väga hea plaan see, et üldse sõites lõpuni saaks. Väga hull tõus oli ikka. Tuuride mägised etapid Eurospordilt olid silme ees. Tippu jõudes oli vaade muidugi mega. Kahju ainult, et nii tuuline ilm oli, sest higisena hakkas väga kiiresti külm. Laskumine mäest oli muidugi omaette emotsioon. Lihtsalt 5km tuled järjest mäest alla – võimas!
Trenni lõpp oli valdavalt allamäge ja iga suuremat sorti põks ülesse oli juba  tüütu. Päris viimane lõpp linna oli juba lõbus  allatuult ja allamäge kihutamine.

Track: https://connect.garmin.com/activity/712673079

 

IMAG1963 IMAG1968 IMAG1971
IMAG1976 IMAG1982 IMAG1998
IMAG2010 IMAG2013 IMAG2014

 

3 PÄEV (Indro)

Kolmas päev pidi tooma kaasa ca 1000 tõusumeetrit ja Son Macia mäe vallutamise. Võtsime aluseks kellegi augustis 2014 sõidetud tracki ja üritasime selle järgi mäele läheneda. Paraku muutuvad siin asjaolud kiiresti ja veel eile ühe villa juurde viinud korralik tõus jäi täna suletud värava taha. Kuna see ei olnud eesmärk omaette, siis liikusime vaikselt Son Macia suunas. Paraku oli ca peale tunnist sõitu arvatava pealesõidu tee otsas värav ja kuigi proovisime ka muid peale sõite läheduses, siis ühtegi mäele viivat teed ei leidnud. Here Maps`i järgi üritasime läheneda mäele ringiga aga see lõppes samamoodi nagu varem, sobiva tee otsas oli jälle värav ees. Sõitsime mööda asfalti edasi lootuses kuidagi ikka mäele läheneda aga täna jäi see teostamata. Kokku sai 73km sõidetud ja peaaegu 900 tõusumeetrit. Väljas olime 5 tundi ja liigutud sai sellest ajast ca 03.45.

Track: https://connect.garmin.com/modern/activity/713409824

IMAG2054 IMAG2056 IMAG2059
IMAG2065 IMAG2060

 

4 PÄEV (Henrik)

Täna oli kavas teha kergem sõit, kui eilne ja sõita suures plaanis eelmiste päevade radadel. Hommikul panime veel plaani Santueri kindluse teistkordse vallutamise. Santueri tõus andmetes: 2,5km pikk, ca 2/3 peal on “magus” ca 600m lõik kus kalle kompuutri järgi näitab 18%. Tõusu viimane kolmandik, mis on asfaldist on lausa kerge oma keskmiselt 10% kaldega. Üleval olles ei tahtnud väga mõelda laskumisele, kus jälle vastikult külm hakkab ning seekord tulimegi alla väga vaikselt. Santueri mäe mtb laskumisel võtsime nüüd teise suuna kui üleeile ja kui välja arvata väike vahepala minu liialt entusiastlikust soovist jala koos rattaga järgmise mäe tippu ronida, siis läks päev siiski vägagi korda. (Kaarti vaadates, siis see jala turnimise koht ei olnudki vale. Paraku sõita sealt ei saa niiet kasu sellest pole.) Käisime ka suure maantee ääres vaatamas veelkord seda mahasõitu, kus peaks saama Son Macia suunas sõita. Leidsime selle ülesse ja kuigi suur värav on kinni, saab sealt jala koos rattaga väiksemast väravast läbi. Seega läheb meie plaan Son Maciasse sõita kordamisele. Tänase küllaltki rahuliku sõidu (kilomeetrid ja aeg kokku) kohta tulid meilegi üllatuseks prisked tõusumeetrid. Muy Bueno

Track: https://connect.garmin.com/activity/714384352

IMAG2079 IMAG2082 IMAG2085
IMAG2086 IMAG2097

 

5 PÄEV (Henrik)

5 päev sadulas ja sadulamaitse hakkab juba tekkima. Minu kehtiv nö. rekord järjest päevi sadulas ongi 5, seega täna tuli selle kordamine. Keha üldine värskus pole enam esimeste päevade tasemel aga veel on kõik okei. Tänane plaan oli siis teha uus katse Son Maciasse ja ikkagi proovida googlist leitud tracki. Kuna eile saime aru, et kinnine autovärav ei tähenda veel seda, et sealt jalgsi läbi ei pääseks. Uutel radadel sõites oli korra oht et ka täna ei pruugi õiget teed sinna leida, aga kuidagi tunde järgi ikkagi jõudsime kuskile põldude vahele, kus oli juba konkreetsem kruusakas, mis viis suure hobuste farmini välja. Seal oli korra uus hämming, et jälle värav ja kaugelt vaadates lukus, aga seda oskasime juba avada:) Lõpuks olimegi Son Macias ja edasi kohaliku mäe otsa. Teel sinna pidime veel avama ühe väravat ja kui kohalikust espanol`ist mööda sõitsime, siis tema küll meist asja ei teinud. Enne tippu jõudmist pidime veel ühest väravast läbi minema, mille taga kari lambaid vabalt ringi jooksid. Korra mõtlesime, aga mitte väga pikalt – et lammaste pärast me nüüd enam küll tagasi ei lähe. Mäe viimane lõpp oli “lahe” kiviklibune tõus, aga kui see sõidetud sai oli preemiaks taaskord suurepärane vaade ümbrusele. Sealt edasi koju oli juba kindlapeale minek ja kui välja arvata veel üks kinnine värav mäe suhteliselt tipus, siis rohkem üllatusi täna polnud. Päev korras!

Track: https://connect.garmin.com/activity/715548468

IMAG2117 IMAG2120 IMAG2124
IMAG2143 IMAG2150 IMAG2151
IMAG2156 IMAG2160 IMAG2159

 

6 PÄEV (Indro)

Täna oli kuues päev järjest sadulas olla, numbrite poolelt nii palju, et selle ajaga on reaalselt sadulas oldud 16.3 tundi, kilomeetreid läbitud 300 ja tõusudest üles kangutatud 5500 meetrit. Kuna kõik läheduses olevad mäed on võetud, siis sisaldas päev suurelt jaolt kordusi. Kõigepealt kangutasime 5km üles Hortasse ja liikusime vaikselt “Villa tõusu” suunas. Meie üllatuseks oli mäe all olev värav täna avatud ja muidugi ei saanud jätta kasutamata võimalust üles sõita. Kuna tavapärast vasakule minevat teed pidi hakkasid kaks koera meie suunas liikuma, siis kasutasime parempoolset teed ja sõitsime mööda seda üles. See ei olnud isenesest nii karmi tõusunurgaga aga see eest palju pikem ehk tõusumeetreid tõenäoliselt sama palju. Peale seda liikusime varem leitud radadel, võtsime uuesti Santueri tõusu ja suundusime maantee suunas.  Plaan oli eelmisel päeval Son Macia-sse viivaid teid natukene sõita, et päevane track pikemaks saada. Kõigepealt laskusime 2km alla ja siis sõitsime vaikselt üles liikudes maantee poole tagasi. Peale seda üle maantee ja läbi Colonge koju tagasi. Homme on puhkepäev, ainukseseks sõiduks jääb MTB rattad renti tagasi viia ja tuua MNT ära.

Track: https://connect.garmin.com/modern/activity/716205180

IMAG2184 IMAG2175 IMAG2171
IMAG2168 IMAG2176

Cala D’Or – Puhkepäev (Indro)

Peale kuuendat päeva sadulas otsustasime teha puhkepäeva ja tutvuda natukene veel Cala D’Or`ga. Otsustasime üles otsida Molly`s nimelise Iiri pubi mida siin kandis üldiselt kiidetakse. Peale 3km jalutuskäiku pubi üles aga lõunat paraku süüa ei õnestunud, nimelt avatakse pubi praegusel perioodil alles kell 18 õhtul. Tagasiteel jäi teele veel jahisadam ja kuna seal paistis viisakas cafetería y restoran, siis kinnitasime keha seal.

IMAG2231 IMAG2230 IMAG2228
IMAG2227 IMAG2225 IMAG2213
IMAG2212

 

7 PÄEV (Henrik)

Eile tegime endale ühe puhkepäeva vahele. Päeva valisime hästi, sest ilm oli super ilus. Õhtu veel saime mnt rattad kätte ja tegime tänaseks sõiduplaane. Eesmärk sai selline, et täna teeme mägede päeva ja homme distantsi päeva. Nii tõusumeetrid kui pikim sõit tuli igaljuhul mtb trackidest üle teha. Kena, plaan paigas! Tänane päev algas küll kurjakuulutavalt, kui hommikust sööma läksime ja väljas oli tihe udu ning külm. Lubatud sooja ja päikest ei kuskil… Õnneks ilm muutub siin kiiresti ja lõunaks, kui välja sättisime, siis ilm oli see mis lubatud. Soe ja päikesepaisteline. Mina sõitsin mnt rattaga üldse elus esimest korda. Kartsin küll mnt ratta liialt madalat sõiduasendit, et see lõpuks tapab mu ära, aga laias plaans kõik sujus. Esimene emotsioon mnt rattast on see, et ratas on uskumatult kerge ja jäik. Mudugi kiirendab see mnt pill ka nagu pöörane. Miinuspoolelt kindlasti see, et rattal pole nii kerget ülekannet nagu mtb rattal. St seda, et täna esimest mäge Santueri tippu võttes oli tunne, et kõige kergema käiguga ka ei jõua enam jalgu ringi ajada. Põksud üle 15% olid ikka väga rasked. Tänane teine mägi St Salvador õnneks nii järsk pole ja seda ma sõitsin ülesse kõvasti kiiremini kui mtb-ga ning oli ka palju lõbusam:) (Kuna sai päris mitmest ratturist mööda sõita) Kui me oma tõusumeetreid kogusime, siis mingil hetkel hakkas tunduma, et tänane päev kipub minema ka distantsilt päris pikaks. Vaikselt oli tekkimas plaan, et täidame selle teise eesmärgi ka kohe ühe soojaga ära. Mine sa tea, kui hullusti kere homme veel valutab sellest mnt asendist ja sõidust. Kuna kodutee peal oli kellal juba ca 91 km sai mööda linnatänavaid natuke tracki juurde joonistatud:) Combo oligi tehtud! 1500+ tõusumeetrit ja 100+ km

Track: https://connect.garmin.com/modern/activity/718362276

IMAG2240 IMAG2243 IMAG2247
IMAG2248 IMAG2258 IMAG2260

Indro Written by: